MEB tarafından geliştirilen ‘Diyalekt’ isimli platformun tanıtım programı Ankara’da Talim Terbiye Konseyi Başkanlığı Konferans Salonu’nda yapıldı. Programa katılan Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer, dijitalleşmenin eğitim sistemlerinde kullanılan en değerli enstrümanlardan biri olduğunu söyleyerek şöyle konuştu:
DİJİTAL PLATFORMLARA EHEMMİYET GÖSTERİYORUZ
“Artık dünyamız doğal afetlerin, salgınların çok yaygınlaştığı bir periyot yaşıyor ve bu devirde eğitim sisteminin bir bütün olarak olağanlaşması kritik değere sahip. 19 milyon öğrencisi ve 1.2 milyon öğretmeniyle 150’ye yakın ülkenin nüfusundan çok daha büyük bir eğitim sistemine sahibiz. Artık Türkiye’de eğitime erişim sorunu çözüldü. Daha evvel yaşamış olduğumuz Kovid-19 salgınında kullandığımız enstrüman başlangıçta Eğitim Bilişim Ağı’ydı (EBA). EBA sistemi başlangıçta eğitimin sürdürülebilirliğine epey katkı sağladı. Biz de eğitim sistemimizi çok daha güçlü hale getirebilmek için eksikliği hissedilen tüm alanlarda dijital platformlara ulaşılmasına büyük ehemmiyet gösteriyoruz.
EN DEĞERLİ DİJİTAL PLATFORMLARDAN BİRİ
2021 yılında öğretmen başına düşen eğitim 44 saatken 2022 yılında 250 saate ulaştı. Zira biz öğretmenimizi daima destekleyemezsek, onun mesleksel gelişimlerinde yanında olamazsak eğitimin kalitesinden bahsedemeyiz. Öğretmenlerimizi yalnız bırakmadan desteklediğimiz için yeterli ki Öğretmen Bilişim Ağı’nı (ÖBA) yapmışız diyoruz. Bugün geriye baktığımız vakit Ulusal Eğitim Bakanlığı’na kazandırmış olduğumuz en değerli dijital platformlardan biri oldu. Bir sonraki adımımızda hem öğrencinin hem de öğretmenin kullanacağı bir dijital platform oluşturduk.Bu da Öğrenci ve Öğretmen Dayanak Sistemi (ÖDS). Bu sayede öğrencilerimizin ferdi eksikliklerini giderebilecek bir düzenek oluştu.
ÇOK YAYGIN KULLANILIYOR
Bu sene eğitim öğretim başladığı vakit öğrencilerimizin masasında yalnızca fiyatsız ders kitapları yoktu. 160 milyon yardımcı kaynağı da öğrencilerimize ulaştırdık. Geçen hafta da 30 milyon ek yardımcı kaynağı, LGS ve YKS takviye düzeneği olarak devreye soktuk. Her öğrencinin farklı eksiklikleri olduğunu fark edince de ÖDS sistemini kullanıma sunduk. Şu anda öğrencilerimiz çok yaygın bir halde bu sistemi kullanıyor.”