Yenilenen Alfa Romeo Giulia ve Stelvio Türkiye’de!

Alfa Romeo Giulia ve Stelvio modellerinin yenilenen versiyonları Türkiye’de satışa sunuldu.

Lüks sportif sedan Giulia ve markanın sportif SUV’u Stelvio, Türkiye’de 2.0 litre 280 HP motor ve dört tekerden çekiş sistemi ve müşterinin araç konfigürasyonunu kolaylaştıran, sade bir eser gamı yaklaşımı ile pazara sunuluyor. Her iki model de lansmana özel versiyon Competizione ve ayrıyeten Veloce donanım düzeyiyle tercih edilebiliyor.

Mart ayından itibaren Alfa Romeo showroomlarındaki yerini alan Yenilenen Giulia’ya 2 milyon 499 bin 950 TL, Stelvio’ya ise 2 milyon 699 bin 950 TL’den başlayan anahtar teslim fiyatla sahip olunabiliyor.

İddialı tasarım

Yenilenen Giulia ve Stelvio’da birinci olarak markanın logosunun konumlandırıldığı ön ızgara ve iki ana hava girişinin olduğu alt ızgaralardan oluşan özgün Trilobo ızgaranın çağdaş yorumu dikkat çekiyor. Her iki arabanın ön cephedeki değişimi 3+3 dizaynlı, yeni premium LED Matrix farlar ile destekleniyor. Bu görünüm, Tonale ile birlikte hem güçlü bir aile hissini yaratıyor hem de markanın ikonik Alfa Romeo SZ Zagato ve Proteo konsept arabasıyla ünlenen tasarım ögelerini hatırlatıyor. Stil ve sofistike teknolojilerin kusursuz birleşimini ortaya koyan LED stop lambalarının tasarımı ise her iki modelin sportif ruhunu yansıtacak biçimde tekrar yorumlanıyor. Yeni Giulia’da, şeffaf Led art stop lampaları transparan çerçevelere sahipken yeni Stelvio koyu renk art stoplar parlak siyah çerçevelerle vurgulanıyor.

Yeni ve büsbütün dijital gösterge paneli

Yenilenen Giulia ve Stelvio, konforlu ve kesintisiz bir sürüş tecrübesi sağlamak üzere gelişmiş teknolojiyle donatılırken, birebir vakitte Alfa Romeo’ya has sürüş keyfini de koruyor. İki modelde de kabin içerisindeki en kıymetli güncelleme klasik Cannocchiale (teleskopik) dizaynlı gösterge panelinde yer alıyor. Panel, otonom sürüş teknolojileriyle ilgili tüm araç bilgilerine ve parametrelerine erişim sağlayan, büsbütün dijital 8,8 inçlik dokunmatik ekran ve 12,3 inç full TFT ekran içeriyor. En süratli ve kesintisiz geçişler ile şahsileştirme imkanını sunan gösterge, Gelişmiş (Evolved), Rahat (Relax) ve Gelenekçi (Heritage) olmak üzere üç farklı tema ile seçilebiliyor. Temalardan Gelişmiş (Evolved), göstergenin sağında ve solunda bulunan kadranları korurken merkezi alanda tercih edilen widgetlerin gösterimine imkan tanıyor. Rahat (Relax), konfora odaklanmayı ve göstergede detaylı araç bilgisi içermeden, tek kadran kullanmayı tercih edenlere hitap ederken, Gelenekçi (Heritage) tema ise markanın Altmışlı ve Yetmişli ikonik modellerinden esinlenerek hazırlanan sürat göstergeleri üzere detaylara sahip olmasıyla dikkat çekiyor.

Sürüş dinamikleri

280 HP güç ve 2250 d/d’da azamî 400 Nm tork üreten büsbütün alüminyumdan yapılmış 4 silindirli 2 litrelik akaryakıtlı yeni bir motora sahip olan Giulia 240 km/s’lik son sürate ulaşırken, 0-100 km/s hızlanmasını 5.2 saniyede tamamlıyor. Stelvio ise 230 km/s’lik son sürate ulaşıyor ve 0-100 km/s hızlanmasını 5.7 saniyede tamamlıyor.

Her iki model de özel teknolojik tahliller ve kusursuz ağırlık/güç oranı üzere Alfa Romeo markasıyla özdeşleşmiş nitelikler ile sınıflarının en uygun sürüş tecrübesini sunuyor. Modellerin kusursuz ve sportif dinamik sürüş özellikleri, örneğin motorda kullanılan alüminyum yahut yarış dünyasından aktarılan ve tahrik milinde kullanılan karbon üzere ultra hafif gereçlere dayanıyor. Böylece araçların 50/50 yük dağılımı, daha az yakıt tüketimi ve daha dinamik performans sunuyor.

Alfa Romeo Giulia ve Stelvio’nun AWD (Dört Tekerlekten Çekiş) teknolojisine sahip sistemi performans, verimlilik ve güvenlik açısından en yüksek düzeyleri sağlamak üzere tasarlandı. AWD teknolojisi, dört tekerlekten çekişin tüm avantajlarını sağlarken, birebir vakitte yakıt iktisadı, süratli yansıma ve geriden itişli bir aracın sürüş özelliklerini de sunuyor. Alfa Link süspansiyon ise Alfa Romeo kullanmayı unutulmaz bir tecrübeye dönüştüren özel süspansiyon mimarisi sunuyor. Önde kullanılan yarı sanal direksiyon eksenine sahip çift salıncaklı süspansiyon, yüksek filtreleme efekti ve üstün yol tutuş için süratli ve hassas yönlendirilme özellikleri sağlıyor. Artta ise üstün konforla birlikte gelişmiş yol tutuş özellikleri sağlayan dört buçuk kollu – Alfa Romeo patentli – çoklu temaslı bir tahlil kullanılıyor. Direksiyon sistemi üstün sürüş dinamiklerine katkı salarken 8 vitesli ZF otomatik şanzımanı direksiyondan denetim etme imkanı sunan alüminyum vites kulakçıkları sportif karakteri destekliyor. İki modelde de Alfa D.N.A ile farklı sürüş modları seçilebiliyor. Yenilenen Giulia ve Stelvio, ayrıyeten sürüş keyfi ve dayanak sistemleri ortasındaki kusursuz istikrar için Gelişmiş Sürüş Takviye Sistemleri (ADAS) ile donatılıyor. Modellerde Faal Cruise Control, ön- art park sensörü, otomatik uzun farlar, ileri çarpışma önleyici, yokuş iniş denetimi (Stelvio), dinamik çizgilerle sunulan geri görüş kamerası, şerit takip asistanı ve otonom acil fren takviyesi (AEB) standart olarak yer alıyor.

Lansmana özel seri: Competizione

Yenilenen Giulia ve Stelvio, pazara epey sade bir eser stratejisi ile sunuluyor. Veloce donanım paketi, üst seviye donanımı azamî sportiflik ile birleştiriyor. Veloce’de standart olarak, koyu renkli ön ızgara, Giulia’da 19 inç elmas kesim alaşım jantlar ve Stelvio’da 20 inç elmas kesim jantlar ile karartılmış arka camlar, parlak- siyah kapı ve cam çıtaları, art difüzör, tam led koyu / şeffaf art stop lambaları, sportif deri koltuklar, aluminyum spor pedallar ve aluminyum vites kulakçıkları üzere işlevsel ve estetik özellikler azamî sportifliği yansıtıyor.

Lansman periyoduna özel satışa sunulan ve özel mat ayışığı grisi rengi ile tercih edilebilen Competizione özel serisi ise Veloce donanım düzeyini temel alıyor ve eser gamının zirve noktasını oluşturuyor. Competizione donanımıyla, Veloce donanım özelliklere ek olarak; 21 inçlik alaşım jantlar (Stelvio’da), etkin süspansiyon ve kırmızı renkli fren kaliperleri yenilenen modellerde sportif görünümü destekliyor. Ayrıyeten her iki modelin de çamurluklarında yer alan Competizione amblemi şıklığı tamamlıyor. Kabin içerisinde Harman/Kardon ses sistemi, deri döşemeli ön panel kırmızı dikişli direksiyon simidi, vites topuzu ve koltuklar dikkat çekiyor. Koltuk başlıklarında ise Alfa Romeo ve Competizione logoları bulunuyor.

>

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir