Uluslararasılaşma için kampüsler yeniden düzenlenmeli

Türkiye’nin memleketler arası alanda yükseköğretimde ön sıralarda yer alması amacıyla Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından düzenlenen “Yükseköğretimde Milletlerarasılaşma ve Türkiye’deki Üniversitelerin Milletlerarası Görünürlüğü Çalıştayı” kapsamında hazırlanan raporda, “Uluslararası öğrenciler için müfredatın düzenlenmesi, yerleşke ortamlarının memleketler arası öğrencilere uyumlu hale dönüştürülmesi, nitelikli memleketler arası akademisyen ve öğrencilerin çekilmesi için üniversitelerin cazip hale getirilmesi, küresel iş birliği alanlarının artırılması, ortak diploma ve staj programları ile hareketlilik programları ve istihdam imkanlarının artırılması” hususlarında yapılan kıymetlendirme ve tekliflere yer verildi. Müfredatın uluslararasılaşması için memleketler arası öğrencilerin Türkiye’nin tarihini, kültürünü ve toplumsal hayatını öğrenmelerini ve Türkiye’deki hayata ahenk sağlamalarını kolaylaştırmak gayesiyle birinci periyot mecburî bir kültür dersi almalarının sağlanması teklifinin yer aldığı raporda, memleketler arası öğrencilere verilen takviye hizmetlerinin geliştirilmesinin kıymetine işaret edildi.

ULUSLARARASI ÖĞRENCİ KULÜPLERİ  KURULMALI
Raporda, yerleşkelerin memleketler arası öğrencilerin ömrünü kolaylaştıracak biçimde düzenlenmesi, bu çerçevede çok lisanlı tabelaların yaygınlaştırılması ve milletlerarası öğrencilere yerleşkede konaklama imkanlarının geliştirilmesi, memleketler arası öğrencilerin yerleşkede daha fazla vakit geçirebilmesi için sportif ve kültürel etkinliklere iştiraklerinin teşvik edilmesi, ayrıyeten lokal ve milletlerarası öğrencilerin lisan ve kültürel değişim paydaşlığı, kültürel tanıtım günleri ve milletlerarası öğrencilerin kulüp kurması üzere uygulamaların yaygınlaştırılması önerildi. Milletlerarası iş birliklerini teşvik eden Erasmus  gibi programlara ait üniversitelere bilgilendirme yapılması gerektiği belirtilen raporda, yükseköğretim kurumlarının güçlü oldukları alanlarda bölgesel çeşitliliğin de gözetildiği iş birliği ilgilerinin güçlendirilmesinin kıymetine dikkat çekildi.

BAŞARILI ÖĞRENCİLERE ÇALIŞMA İMKANI
Ortak diploma programı geliştirilmesi ve üniversitelerin teşvik edilmesi için örnek olabilecek uygulamaların paylaşılmasının önerildiği raporda, Türkiye’deki nitelikli memleketler arası öğretim üyelerinin sayısını artırmak ve kalıcılıklarını sağlamak için gerekli süreçlerin ve süreçlerin kolaylaştırılması, istihdam şartlarının, özlük haklarının, çalışma müddetlerinin, atama ve yükseltme kriterlerinin ve kontrat şartlarının uygunlaştırılması gerektiği kaydedildi.

Başarılı memleketler arası öğrencilerin üniversitelerde kısmi vakitli çalışmalarına müsaade verilmesi, Türkiye’de lisans derecesi almış başarılı öğrencilerin Türkiye’de lisans üstü çalışma yapmaları için takviyelerin artırılması üzere tekliflerin de yer aldığı raporda, Erasmus+ programlarının yanında farklı kurum ve kuruluşlarla ikili iş birlikleri yapılarak öğrencilerin memleketler arası staj tecrübelerinin artırılması, yurt dışı temsilcilikler aracılığıyla staj ve istihdam imkanları konusunda bilgi akışının sağlanması gerektiği tabir edildi.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir